Смотри, произошло явление чая как феномена (с)
Можливо, якщо розглядати апофатичне "Я", що не є особистістю, як певний "шматок" трансцендентного, то воно дійсно не є індивідуальним, і принцип індивідуації, як у Томи Аквінського, відбувається вже в і завдяки матерії. І в такому випадку моральність/любов - це не просто бачити в іншій людини Я-суб"єкт, а не об"єкт, а бачити це саме Я, яке, насправді, є тим же самим Я, що і твоє, частинкою Брахмана, або ноосфери, або ще чогось.
До речі, виходить, якщо послідовно провадити ідею християнської любові в контексті любові як такої, що знімає егоїстичну межу між "я" і "я", дозволяє сприйняті іншу людину як себе, то всезагальна любов дакож має привести до певної деперсоналізації. Християнські богослови оминали цю проблему, говорячи, що після смерті душа потрапляє все ж таки до раю, а не зливається з Богом, а от у мусульман були й останні версії, що знов-таки підозріло нагадували концепцію нірвани.
Якщо що, вночі я спала, а не це продумувала.

@темы: складновигадане